Taipei, week 1 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Elke Bies - WaarBenJij.nu Taipei, week 1 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Elke Bies - WaarBenJij.nu

Taipei, week 1

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

13 Juli 2014 | Taiwan, Taipei

Na een top-donderdagavond (modeshow) ben ik vrijdagochtend vertrokken naar Dusseldorf om vanuit daar naar Dubai en Taipei te vliegen. Afscheid genomen van mama en papa die doorreizen naar Sicilie, en ik voor het eerst alleen zo ver weg.
De vluchten waren prima, helaas liet de stewardess cola op me vallen de eerste vlucht en was het eten niet te eten.. We konden live meegenieten van Duitsland-Frankrijk en na in Dubai 10 rondjes gelopen te hebben heb ik de 2e vlucht volledig doorgeslapen tussen alle Taiwanezen in.
Aangekomen in Taipei, alles ging goed! De koffers waren er, ik mocht het land in en Eric en zijn vrouw stonden er super blij om me op te halen. Het hotel waar ik deze weken woon is super relaxt, en vooral dat het een goed werkende airco heeft (het is hier nogal warm).
Na heerlijk gedoucht te hebben ben ik direct de stad ingegaan om met een Taiwaneze reisleider een biertje te doen en het Nederlands elftal te kijken, helaas werd dat hem niet en ben op tijd naar bed gegaan.
Dag 2 werd ik om 7.00 wakkergebeld door Eric dat er een typhoon aan zat te komen en het niet slim was om te gaan reizen, het is maar goed dat hij zo vroeg belde want ik moest om 9:00 bij een metrohalte zijn om te meeten met Mike, Alex en haar zusje om naar een Surf & BBQ party te gaan op het strand van Yilan. Om 11:00 zaten we al aan het bier en genoten we van de dikke golfen in de pacific. Het surfen ging nog niet heeel goed maar was zeker leuk om te doen. Tijdens het feest veel mensen ontmoet (ook Westerse, gelukkig).
Maandag de hele dag uitgeslapen (was nodig!!) en 's avonds naar de Elephant mountain geweest om te hiken en het uitzicht over Taiwan en de 101 Tower te bekijken.
Ondertussen ben ik maar weer aan de tinder gegaan om te kijken of er nog meer Westerse mensen in de buurt zijn om mee af te spreken, dus dinsdagavond ben ik met een groep uit een hostel uitgeweest naar Hive club, waar je nog steeds super bijzonder bent als blond-zijnde.
Vervolgens was er woensdag een poolparty georganiseerd door Mike, natuurlijk moest ik daar ook bij zijn dus samen met de groep uit het hostel weer een mooi feest gehad. Na de poolparty was er een hotelroom party in mijn kamer (zooi!!!) en zijn we naar een bar gegaan (Brass Monkey) om voetbal: Nederland-Argentinie te kijken. Alle Chinezen waren voor Argentinie dus heel veel support had ik niet.
Donderdag zijn we, na heel lang uitslapen, weer naar Hive club gegaan omdat het er wel bij kon, vrijdag was er een feest bij de M-Taipei club dat uiteindelijk om 11:00 'sochtends eindigde in een karaokebar, opnieuw was er een poolparty georganiseerd maar die hebben we helaas niet gered, dus zijn we zaterdagavond weer naar Hive club gegaan en na het feest door naar de Brass Monkey om Nederland-Brazilie te kijken. Natuurlijk kom je genoeg Brazilianen tegen op zo'n avond, dus het was leuk!

In plaats van een week met veel dingen bezoeken en reizen is het een week vol feest geworden, ook niets mis mee! Die culturele bezoeken komen vast nog wel.

De stad is echt super leuk, de mensen zijn heel aardig (spreken goed Engels vergeleken met Chinezen), het weer is warm, nog net te doen metro is top en het eten ook. Wat me vooral erg bevalt is dat de Tawianezen niet zo raar/vies zijn als de Chinezen.

Vandaag, zondag, de hele dag in bed gelegen. De andere stagiaires zijn vandaag pas aangekomen, terwijl we morgen al beginnen, ik ga zo met het Russische meisje uit eten, ben heel benieuwd! X

  • 22 Juli 2014 - 16:18

    Karen:

    Leuk!!!! Blijven schrijven zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 21 Maart 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 9317

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 15 Mei 2014

Stage Singtex, Taipei

01 September 2013 - 31 December 2013

Studeren in Nantong, China

Landen bezocht: